Data/Godzina
26/10/2018
16:30 - 19:00
Dodaj wydarzenie do Twojego kalendarza
iCal
Lokalizacja
Instytut Psychologii i Rozwoju
Kategorie
Jak prowadzić lekcje języka polskiego w czwartej klasie? to autorski program szkoleniowy skierowany do nauczycieli języka polskiego w klasach czwartych. Czwarta klasa to bardzo ważny i trudny moment w karierze szkolnej dziecka. Stawiane są mu większe wymagania, na co nie zawsze jest przygotowane. Problemy z samodzielnością, koncentracją uwagi, opanowaniem większej ilości materiału z pewnością jest bolączką niejednego czwartoklasisty i jego nauczyciela. Zapominanie, nieuważanie na lekcji, ciągłe wypytywanie się o wszystko, łatwe zniechęcanie się to realia pracy z tego typu uczniem.
Celem zajęć jest wzrost zrozumienia mechanizmów związanych z funkcjonowaniem czwartoklasistów oraz przekazanie uczestnikom praktycznych informacji dotyczących nauczania dostosowanego do tej grupy uczniów.
Program zajęć bazuje na dotychczasowej wiedzy z zakresu nauczania i uczenia się. Podczas zajęć zostaną przekazane wyselekcjonowane oraz zweryfikowane empirycznie metody i techniki poprawiające skuteczność nauczania i uczenia się. Dzięki wykorzystaniu prezentowanych metod uczniowie lepiej rozumieją temat zajęć, szybciej się uczą i lepiej zapamiętują.
PROGRAM ZAJĘĆ
PROFIL CZWARTOKLASISTY
- Czwartoklasista – omówienie profilu i cech charakterystycznych czwartoklasisty
- Charakterystyka psychologiczna czwartoklasisty
- Uwarunkowania szkolne i społeczne wpływające na profil czwartoklasisty
BUDOWANIE DYSCYPLINY – Podstawy kształtowania i modyfikacji zachowań
- Zasady kształtowania zachowań, czyli jak zbudować konstruktywną dyscyplinę w klasie. Wyznaczanie celów i wymagań. Sposoby i metody określania obowiązków i ich egzekwowania.
- Kontrakt klasowy. Zasady, sposoby i reguły zawierania kontraktu z klasą.
- Informacja zwrotna (Feedback). Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
- Konstrukcja lekcji oparta ma mechanizmach funkcjonowania czwartoklasisty. Wyznaczanie granic i reguł. Praca ze stoperem/timerem.
KONCENTRACJA – metody i techniki kształtowania koncentracji ucznia
- Ćwiczenia pamięciowe
- Twórcze myślenie
- Słuchanie
- Tworzenie zagadek
- Rozwijanie wyobraźni: metafory, analogie, łańcuchy skojarzeń
AKTYWNE NAUCZANIE
- Notatki wizualne
- Obrazkowa ortografia
- Ukryte wyrazy
- Tworzenie informacji zwrotnej, kryteria sukcesu (nacobezu)
- Techniki oceniania kształtującego: ocenianie krótkich prac, tworzenie celów i kryteriów oceny
SPOSÓB NA LEKTURĘ
- Jak w ciekawy i aktywny sposób omawiać lektury i zachęcać uczniów do czytania
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Czas trwania zajęć: 3 x 45min
Cena: 120 zł / osoba
Zajęcia prowadzone są w małych, kameralnych grupach (maksymalnie 10 osób) co umożliwia indywidualne podejście podczas szkolenia a tym samym pozwala na przełożenie prezentowanej metody bezpośrednio na indywidualny warsztat pracy.
W cenę szkolenia wliczone są materiały oraz serwis kawowy.
Uczestnictwo w zajęciach możliwe jest po uprzedniej rezerwacji. Po zatwierdzeniu rezerwacji osobie zgłaszającej się zostaną przesłane informacje na temat sposobu dokonaniu opłaty.
Prowadzący
Marcin Michalik – nauczyciel języka polskiego z piętnastoletnim stażem, terapeuta pedagogiczny i logopeda. Pasjonat metod aktywizujących, oceniania kształtującego, neurodydaktyki i myślenia wizualnego. Poszukiwacz dróg i sposobów do efektywnego i aktywnego nauczania i uczenia się. Egzaminator części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego i egzaminu ósmoklasisty. Miłośnik literatury, muzyki i jazdy na rowerze.
Kontakt w sprawie zajęć
Piotr Pudło, 609 226 389
instytut@psychologia.rzeszow.pl
Po przesłaniu rezerwacji otrzymają Państwo automatycznie wysłaną wiadomość potwierdzającą przesłanie zgłoszenia oraz kolejną z informacją dotyczącą kwestii uiszczenia opłaty za zajęcia. W przypadku braku otrzymania tych wiadomości prosimy o kontakt.
REZERWACJA
Rezerwacje na to wydarzenie są już niedostępne.