Data/Godzina
14/03/2019
16:30 - 19:00
Dodaj wydarzenie do Twojego kalendarza
iCal
Lokalizacja
Instytut Psychologii i Rozwoju
Kategorie
TECHNIKI BEHAWIORALNE W PRACY Z UCZNIEM – 3 poziomowe szkolenie dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą (nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie, pedagodzy, trenerzy i instruktorzy) – POZIOM 1
Techniki behawioralne w pracy z uczniem to unikatowy program podnoszący kompetencje pracowników oświaty w zakresie wykorzystania technik behawioralnych w zakresie kształtowania i modyfikacji zachowań uczniów.
Program składa się z cyklu 3 warsztatów, których celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie zmiany zachowań problemowych oraz nauka stosowania procedur kształtowania i modyfikacji zachowań u dzieci. Uczestnicy zajęć dowiedzą się jak sprawnie kształtować pożądane zachowania dziecka oraz jak eliminować te, które sprawiają kłopot (agresja, przemoc, przeszkadzanie, odrabianie lekcji, motywowanie, aktywny udział w zajęciach, itp.).
TECHNIKI BEHAWIORALNE W PRACY Z UCZNIEM – ZALETY PROGRAMU
Każdy warsztat jest zamkniętym blokiem zajęć przedstawiającym określony poziom wiedzy. Na każdych następnych zacięciach przedstawiane są bardziej zaawansowane metody i procedury wykorzystujące wiedzę z poprzednich zajęć.
Techniki terapii behawioralnej należą do sprawdzonych i naukowo udowodnionych procedur pozwalających na skuteczne kształtowanie pożądanych zachowań. Pozwalają one na szybką i sprawną pomoc w radzeniu sobie z zadaniami wychowawczymi.
Terapia behawioralna zakłada, że wszystkie zachowania można zmienić. Oznacza to, iż nigdy nie jesteśmy bezradni a brak oczekiwanych efektów jest jedynie efektem albo nieodpowiednio dopasowanej techniki lub jej niepoprawnego wdrożenia.
Więcej informacji na temat terapii behawioralnej znajduje się >>TUTAJ<<.
Zajęcia zostały skonstruowane w taki sposób, iż uczestnicy sami decydują o tym, czy chcą wziąć udział w całymbloku warsztatów czy zatrzymać się na określonym poziomie. Udział w jednych warsztatach nie obliguje do udziału w następnych. To uczestnik sam decyduje, czy uzyskana na danym poziomie wiedza jest dla niego wystarczająca. Do udziału w zajęciach prezentujących bardziej zaawansowane metody można przystąpić w późniejszym czasie.
TECHNIKI BEHAWIORALNE W PRACY Z UCZNIEM – PROGRAM ZAJĘĆ
Poziom 1 – MECHANIKA TECHNIK BEHAWIORALNYCH – WSTĘP DO INTERWENCJI BEHAWIORALNEJ
- Założenia terapii behawioralnej.
- Nauka rozpoznawania i opisu zachowania.
- ABC zachowania: rozumienie natury i przyczyn zachowań.
- Rozróżnianie rodzajów konsekwencji.
- Wprowadzenie do interwencji behawioralnej: dostrzeganie pozytywów i stosowanie pochwał.
- Reguły efektywnego wzmacniania.
- Zachowania trudne i ich rozumienie.
- Określanie celu interwencji – wybór zachowań.
- Analiza trudnego zachowania i budowanie modelu jego funkcji.
- Strategie redukcji zachowań niepożądanych.
Efekt zajęć:
- Zrozumienie czym jest zachowanie i jakie są jego uwarunkowania.
- Zachowania trudne – jak je rozumieć i jaką pełnią funkcję.
- Umiejętność przyjmowania perspektywy behawiorysty w odniesieniu do zachowań trudnych, ich rozumienia i modyfikacji.
- Umiejętność stosowania i zrozumienie zasadniczych metod kształtowania i modyfikacji zachowań.
- Umiejętność kształtowania zachowań pożądanych.
- Umiejętność rozpisywania programu interwencji behawioralnej.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Czas trwania zajęć: 3 x 45min
Cena: 120 zł / osoba
Zajęcia prowadzone są w małych, kameralnych grupach (maksymalnie 10 osób) co umożliwia indywidualne podejście podczas szkolenia a tym samym pozwala na przełożenie prezentowanej metody bezpośrednio na indywidualny warsztat pracy.
W cenę szkolenia wliczone są materiały oraz serwis kawowy.
Prowadzący
Jagoda Jachimczak, terapeuta behawioralno – poznawczy, trener, doradca, konsultant. Autorka kursów elearningowych i podręczników z zakresu wychowania i pracy z dzieckiem. Realizator programów rozwojowych i terapeutycznych. Dyrektor Instytutu Psychologii i Rozwoju.
Piotr Pudło, psycholog i doktor psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Terapeuta poznawczo-behawioralny, autor oraz realizator wielu programów dotyczących rozwoju osobistego, rozwoju zdolności poznawczych, społecznych i emocjonalnych. Współzałożyciel i patron merytoryczny Instytutu Psychologii i Rozwoju.
REZERWACJA
Uczestnictwo w zajęciach możliwe jest po uprzedniej rezerwacji. Rezerwacja na zajęcia odbywa się poprzez dokonanie opłaty za zajęcia za pomocą e-płatności do której odnośnik znajduje się poniżej lub za pomocą tradycyjnego przelewu. W uwagach do zamówienia proszę podać termin rezerwowanych zajęć. Jeśli potrzebują Państwo fakturę, prosimy podanie nr NIP oraz dane instytucji. Jeśli preferują Państwo wykonanie płatności za pomocą tradycyjnego przelewu prosimy o dokonanie wpłaty na konto: 74 2530 0008 2051 1022 0121 0001 oraz przesłanie na maila instytut(at)psychologia.rzeszow.pl potwierdzenia płatności wraz z danymi do faktury (jeśli jest potrzebna) wraz z informacją dotyczącą wybranego terminu zajęć.
https://www.psychologia.rzeszow.pl/produkt/techniki-behawioralne-pracy-uczniem/
Kontakt w sprawie zajęć
Piotr Pudło, 609 226 389
instytut@psychologia.rzeszow.pl