Przejdź do treści

TECHNIKI BEHAWIORALNE W PRACY Z UCZNIEM – POZIOM I

Data/Godzina
14/03/2019
16:30 - 19:00

Dodaj wydarzenie do Twojego kalendarza
iCal

Lokalizacja
Instytut Psychologii i Rozwoju

Kategorie


TECHNIKI BEHAWIORALNE W PRACY Z UCZNIEM – 3 poziomowe szkolenie dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą (nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie, pedagodzy, trenerzy i instruktorzy) – POZIOM 1

Techniki behawioralne w pracy z uczniem to unikatowy program podnoszący kompetencje pracowników oświaty w zakresie wykorzystania technik behawioralnych w zakresie kształtowania i modyfikacji zachowań uczniów.techniki behawioralne w pracy z uczniem

Program składa się z cyklu 3 warsztatów, których celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie zmiany zachowań problemowych oraz nauka stosowania procedur kształtowania i modyfikacji zachowań u dzieci. Uczestnicy zajęć dowiedzą się jak sprawnie kształtować pożądane zachowania dziecka oraz jak eliminować te, które sprawiają kłopot (agresja, przemoc, przeszkadzanie, odrabianie lekcji, motywowanie, aktywny udział w zajęciach, itp.).

 

TECHNIKI BEHAWIORALNE W PRACY Z UCZNIEM – ZALETY PROGRAMU

Każdy warsztat jest zamkniętym blokiem zajęć przedstawiającym określony poziom wiedzy. Na każdych następnych zacięciach przedstawiane są bardziej zaawansowane metody i procedury wykorzystujące wiedzę z poprzednich zajęć.

Techniki terapii behawioralnej należą do sprawdzonych i naukowo udowodnionych procedur pozwalających na skuteczne kształtowanie pożądanych zachowań. Pozwalają one na szybką i sprawną pomoc w radzeniu sobie z zadaniami wychowawczymi.

Terapia behawioralna zakłada, że wszystkie zachowania można zmienić. Oznacza to, iż nigdy nie jesteśmy bezradni a brak oczekiwanych efektów jest jedynie efektem albo nieodpowiednio dopasowanej techniki lub jej niepoprawnego wdrożenia.

Więcej informacji na temat terapii behawioralnej znajduje się >>TUTAJ<<.

Zajęcia zostały skonstruowane w taki sposób, iż uczestnicy sami decydują o tym, czy chcą wziąć udział w całymbloku warsztatów czy zatrzymać się na określonym poziomie. Udział w jednych warsztatach nie obliguje do udziału w następnych. To uczestnik sam decyduje, czy uzyskana na danym poziomie wiedza jest dla niego wystarczająca. Do udziału w zajęciach prezentujących bardziej zaawansowane metody można przystąpić w późniejszym czasie.

TECHNIKI BEHAWIORALNE W PRACY Z UCZNIEM – PROGRAM ZAJĘĆ

 

Poziom 1 – MECHANIKA TECHNIK BEHAWIORALNYCH – WSTĘP DO INTERWENCJI BEHAWIORALNEJ

  • Założenia terapii behawioralnej.
  • Nauka rozpoznawania i opisu zachowania.
  • ABC zachowania: rozumienie natury i przyczyn zachowań.
  • Rozróżnianie rodzajów konsekwencji.
  • Wprowadzenie do interwencji behawioralnej: dostrzeganie pozytywów i stosowanie pochwał.
  • Reguły efektywnego wzmacniania.
  • Zachowania trudne i ich rozumienie.
  • Określanie celu interwencji – wybór zachowań.
  • Analiza trudnego zachowania i budowanie modelu jego funkcji.
  • Strategie redukcji zachowań niepożądanych.

Efekt zajęć:

  • Zrozumienie czym jest zachowanie i jakie są jego uwarunkowania.
  • Zachowania trudne – jak je rozumieć i jaką pełnią funkcję.
  • Umiejętność przyjmowania perspektywy behawiorysty w odniesieniu do zachowań trudnych,  ich rozumienia i modyfikacji.
  • Umiejętność stosowania i zrozumienie zasadniczych metod kształtowania i modyfikacji zachowań.
  • Umiejętność kształtowania zachowań pożądanych.
  • Umiejętność rozpisywania programu interwencji behawioralnej.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Czas trwania zajęć: 3 x 45min

Cena: 120 zł / osoba

Zajęcia prowadzone są w małych, kameralnych grupach (maksymalnie 10 osób) co umożliwia indywidualne podejście podczas szkolenia a tym samym pozwala na przełożenie prezentowanej metody bezpośrednio na indywidualny warsztat pracy.

W cenę szkolenia wliczone są materiały oraz serwis kawowy.

Prowadzący

Jagoda Jachimczak, terapeuta behawioralno – poznawczy, trener, doradca, konsultant. Autorka kursów elearningowych i podręczników z zakresu wychowania i pracy z dzieckiem. Realizator programów rozwojowych i terapeutycznych. Dyrektor Instytutu Psychologii i Rozwoju.

Piotr Pudło, psycholog i doktor psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Terapeuta poznawczo-behawioralny, autor oraz realizator wielu programów dotyczących rozwoju osobistego, rozwoju zdolności poznawczych, społecznych i emocjonalnych. Współzałożyciel i patron merytoryczny Instytutu Psychologii i Rozwoju.

 

REZERWACJA

 

Uczestnictwo w zajęciach możliwe jest po uprzedniej rezerwacji. Rezerwacja na zajęcia odbywa się poprzez dokonanie opłaty za zajęcia za pomocą e-płatności do której odnośnik znajduje się poniżej lub za pomocą tradycyjnego przelewu. W uwagach do zamówienia proszę podać termin rezerwowanych zajęć. Jeśli potrzebują Państwo fakturę, prosimy podanie nr NIP oraz dane instytucji. Jeśli preferują Państwo wykonanie płatności za pomocą tradycyjnego przelewu prosimy o dokonanie wpłaty na konto: 74 2530 0008 2051 1022 0121 0001 oraz przesłanie na maila instytut(at)psychologia.rzeszow.pl potwierdzenia płatności wraz z danymi do faktury (jeśli jest potrzebna) wraz z informacją dotyczącą wybranego terminu zajęć.

https://www.psychologia.rzeszow.pl/produkt/techniki-behawioralne-pracy-uczniem/

 

Kontakt w sprawie zajęć

Piotr Pudło, 609 226 389
instytut@psychologia.rzeszow.pl