Trening to zintegrowany program zajęć obejmujący metody i strategie uczenia się oparte na współczesnym dorobku w zakresie uczenia się i pamięci (Tony Buznan, Harry Lorayne), badaniach psychologów z Uniwersytetu Stanforda (Schwartz, Tsang, Blair), Uniwersytetu Harvarda (Garder) i Uniwerstytetu Jagiellońskiego (Bąbel) oraz praktycznych wskazówkach w zakresie uczenia się języka przez poliglotów (Lampariello, Rawlings, Doner).
Nie ma czegoś takiego jak zła pamięć. Zła pamięć nie istnieje.
Po prostu jest niećwiczona lub źle ćwiczona.
Trening to zintegrowany program zajęć obejmujący metody i strategie uczenia się oparte na współczesnym dorobku w zakresie uczenia się i pamięci (Tony Buznan, Harry Lorayne), badaniach psychologów z Uniwersytetu Stanforda (Schwartz, Tsang, Blair), Uniwersytetu Harvarda (Garder) i Uniwerstytetu Jagiellońskiego (Bąbel) oraz praktycznych wskazówkach w zakresie uczenia się języka przez poliglotów (Lampariello, Rawlings, Doner).
Uczestnicy zajęć nabędą płynność w zakresie posługiwania się klasycznymi metodami zapamiętywania jak również rozwiną spostrzegawczość, umiejętność wizualizacji, tworzenia skojarzeń, analogii, koncentrację i kreatywne myślenie. Oprócz zdolności poznawczych rozwijamy również kompetencje społeczne i emocjonalne w postaci lepszego radzenia sobie ze stresem, wzrostem poczucia pewności siebie oraz wzrostem poczucia skuteczności w zakresie uczenia się.
Założenia kursu
Nasze założenia opierają się o najlepsze i sprawdzone praktyki związane z procesem uczenia się, pamięci i rozwoju osobistego:
- Zakładamy, iż najlepiej uczyć się, gdy przedstawiane informacje mogą zostać zrozumiane dzięki samodzielnemu odkrywaniu.
- Wprowadzamy swobodny styl interakcji zapewniający przyjazny klimat podczas zajęć.
- Nasi kursanci traktowani są z pełnym szacunkiem i uznaniem dla ich indywidualności oraz indywidualnych preferencji.
- Staramy się zapewniać indywidualne podejście do każdego uczestnika oraz wzmacniać jego poczucie wartości, pewności siebie oraz skuteczności w zakresie nabywanych umiejętności.
- Zakładamy, iż najlepiej uczyć się przez działanie, dlatego nasze kursy to przede wszystkim praktyczne ćwiczenia pozwalające na płynne nabywanie umiejętności.
- Opieramy się na osiągnięciach psychologii poznawczej i percepcji, teorii uczenia się oraz psychologii społecznej.
- Opieramy się na prawidłowościach wynikających z właściwości mózgu i procesu zapamiętywania jako podstawy wszelkich metod i technik uczenia się.
Czego nauczą się uczestnicy zajęć
- Zasady funkcjonowania pamięci. Jak działa mózg. Czynniki wspierające uczenie się i pamięć (spostrzegawczość, koncentracja, wyobraźnia i skojarzenia).
- Organizacja procesu uczenia się i opracowywanie materiałów.
- Strategie uczenia się, techniki utrwalania, algorytm powtórek.
- Kreatywne notatki.
- Zapamiętywanie tekstów, treści wystąpień, wierszy, roli, treści lekcji i lektur.
- Zapamiętywanie dat i wydarzeń historycznych.
- Zapamiętywanie imion i nazwisk oraz związanych z nimi danych i faktów.
- Strategie uczenia się języka obcego i słówek, zapamiętywanie nazw własnych.
- Zapamiętywanie liczb, kodów, haseł.
- Strategie radzenia sobie ze stresem i napięciem, wystąpienia publiczne, strategie zdawania egzaminów.
Cena kursu wynosi 900 zł
Kontakt w sprawie zajęć
784 327 995
instytut@psychologia.rzeszow.pl