29 sierpnia 2018

MYŚLENIE KREATYWNE

Myślenie kreatywne oraz wyobrażanie sobie należą do tych kategorii umiejętności, myślenie kreatywnedzięki którym uczniowie są w stanie nie tylko rozwiązywać twórczo problemy, ale również rozwijać umiejętność abstrakcyjnego myślenia, zwiększać możliwości przyswajania nowej wiedzy czy asymilowania nowego materiału z dotychczasowymi umiejętnościami.

Celem zajęć jest prezentacja wyselekcjonowanych metod i technik rozwijania kreatywnego myślenia i wyobraźni pozwalających na wzrost umiejętności szybszego uczenia się, tworzenia mentalnych obrazów abstrakcyjnych pojęć i zależności oraz wzrost umiejętności w zakresie wizualizacji i rozumienia nowego materiału pojęciowego.

 

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona
Albert Einstein

 

Myślenie kreatywne – PROGRAM

  • Mechanika twórczego myślenia – zasady sprzyjające kreatywnemu myśleniu.
  • Obserwacja, uważność sensoryczna i kontrastowanie.
  • Skojarzenia, analogie i metafory jako metoda pozwalająca na lepsze rozumienie nowego materiału.
  • Kreatywne notatki: mapy myśli, wizualizacja, zestawienia, sketchnoting, metoda Cornella.
  • Rozwijanie wyobraźni oraz poszerzanie granic kreatywnego myślenia.

 

Informacje organizacyjne

  • Czas trwania pojedynczych zajęć: 3 godziny lekcyjne
  • Koszt warsztatu zrealizowanego na terenie jednostki oświatowej dla jej pracowników: 800 PLN/warsztat
  • W cenę zajęć wliczone zą materiały szkoleniowe

 

Prowadzący

Piotr Pudło, psycholog i doktor psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Trener metod uczenia się, nauczania, technik pamięci i szybkiego czytania oraz kreatywności i wyobraźni. Autor oraz realizator wielu programów dotyczących rozwoju osobistego, rozwoju zdolności poznawczych, społecznych i emocjonalnych. Współzałożyciel i patron merytoryczny Instytutu Psychologii i Rozwoju.

Kontakt w sprawie zajęć:

Piotr Pudło, 609 226 389
instytut@psychologia.rzeszow.pl

 

W przypadku zainteresowania indywidualnym udziałem w szkoleniu prosimy o wybór dogodnej dla siebie formy obserwowania i uzyskania informacji o terminie: